Brennmerket- Frokostmøte

Hvordan et samfunn behandler de som faller utenfor majoritetssamfunnet, sier mye om hvilket samfunn vi er.  En viktig felles markør for disse menneskene er dårlig munnhelse.

Å mangle eller ikke å ha tenner viser tydelig at man ikke tilhører majoritetssamfunnet og bidrar til sementeringen av skillet mellom oss og dem. Det er skamfullt å ikke være en del av felleskapet. Sammen med Årets TV-aksjon som er tildelt Kirkens Bymisjon samarbeider  forskere ved Det odontologiske fakultet og Det teologiske fakultet om å tematiserer denne "brennemerkingen".

Innledning ved ordfører Marianne Borgen.

Bidrag ved professor Tiril Willumsen fra Institutt for klinisk odontologi og postdoktor Kaia Schultz Rønsdal fra Det
teologiske fakultet.

Christian Kjelstrup, redaktør av Samtiden, er ordstyrer.

Arrangementet er gratis og åpent for alle.

Les mer om hva årets innsamling går til, og hvordan man kan melde seg som bøssebærer, på TV-Aksjonens hjemmesider.

Det odontologiske fakultet og Det teologiske fakultet.

Publisert 27. aug. 2018 15:24 - Sist endret 2. sep. 2020 14:22