OD best i klassen

En arbeidsgiverundersøkelse som NIFU har gjennomført på oppdrag fra UiO, viser at tidligere studenter fra OD utmerker seg i arbeidslivet.

Foto: Colorboux

Det viser seg nemlig at arbeidsgivere rangerte fakultetets tidligere studenter på topp i hele 9 av 14 ferdigheter.

-Det er spesielt gledelig at det er de praktiske/kliniske ferdighetene samt evnen til å tilegne seg ny kunnskap hvor våre kandidater virkelig topper listen, sier dekan Pål Barkvoll. Det sier noe essensielt om kvaliteten på utdanning ved fakultetet.

Her er de øvrige kategoriene arbeidsgiverne gav toppscore til fakultetets kandidater i arbeidslivet : Muntlig og skriftlig formidlingsevne, arbeid i team, virksomhetsforståelse, evne til å knytte nye relasjoner, evne til tverrfaglig samarbeid og beherske flere fremmedspråk.

Her kan du lese hele rapporten.

Publisert 15. des. 2016 14:15 - Sist endret 7. jan. 2020 15:17