Gjesteforelesninger

Tidligere

Tid og sted: , Faculty Club

Professor Dr. Gustavo De-Deus, from University Grande Rio and Federal Fluminense University will present his latest research in a guest lecture. Lecture title: Dentinal microcracks reconsidered. The scientific pathway from a potential trigger point to an pos-extraction in vitro phenomenon.

Tid og sted: , Faculty Club, Geitemyrsveien 69
Tid og sted: , Store Auditorium

Formålet med dette internasjonale symposiet er å demonstrere de tredimensjonale røntgenbildefunksjonene som bringer en ny dimensjon til 3D-skanninger, og muliggjøre et mer detaljert innblikk i 3D-strukturen av biologiske vev og vev-materialgrensesnitt.

Tid og sted: , Faculty Club

Biomaterials hosts an open seminar on bone-anchored implants and the ramifications of increasing antimicrobial resistance on implant-related infections.

Tid og sted: , Lille Auditorium, IOB, 1. etasje Domus Odontologica

The Dean of Research, Linda H. Bergersen, organizes the Faculty of Dentistry International Research Events.

Tid og sted: , Lille auditorium A1.1004, Domus Odontologica

IOB hosts a mini-seminar on molecular changes in aging with two invited speakers from the Center for Healthy Aging at the University of Copenhagen.

Tid og sted: , Store Aud, Det odontologiske fakultet, Geitmyrsveien 69

Professor Malcolm Snead kreeres til æresdoktor ved UiO den 1. september 2017. Æresdoktorforelesning holdes ved Det odontologiske fakultet den 1. september, med tittelen: "Biological approaches to restoring enamel"

Tid og sted: , Auditorium 2, Geitemyrsveien 69

Dr. Paddy Fleming, president i EAPD og Senior Lecturer ved Dental University Hospital, Trinity College Dublin, skal holde en gjesteforelesning. Forelesningen teller 1 time i NTFs obligatoriske etterutdanningssystem,

Tid og sted: , Faculty Club, Geitmyrsveien 69
Tid og sted: , Auditorium I, Det odontologiske fakultet, Geitmyrsveien 69

Professor Bruce J Paster kreeres til æresdoktor ved UiO den 2. september 2014. Æresdoktorforelesning holdes ved Det odontologiske fakultet den 1. september, med tittelen: "The Oral Microbial canary in the coalmine of Human Disease"

Tid og sted: , Auditorium 1, Geitmyrsveien 69
Tid og sted: , Institutt for klinisk odontologi, Auditorium I

Professor i anestesi og sedasjon James Roelofse MB ChB, MMed (Anaes), PhD (Anaes) leder avdeling for anestesi og sedasjon ved University of the Western Cape, Syd-Afrika vil holde gjesteforelesning tirsdag 5.februar med tittelen Transmucosal drugs in sedation practice.

Forelesningen vil gi en oversikt over transmucosale sedasjonsteknikker illustrert med kliniske eksempler av pasienter med behandlingsvegring, og er åpen for alle interesserte.