Gjesteforelesning med professor James Roelofse

Professor i anestesi og sedasjon James Roelofse MB ChB, MMed (Anaes), PhD (Anaes) leder avdeling for anestesi og sedasjon ved University of the Western Cape, Syd-Afrika vil holde gjesteforelesning tirsdag 5.februar med tittelen Transmucosal drugs in sedation practice.

Forelesningen vil gi en oversikt over transmucosale sedasjonsteknikker illustrert med kliniske eksempler av pasienter med behandlingsvegring, og er åpen for alle interesserte.

James Roelofse kvalifiserte seg som anestesilege ved University of Stellenbosch i1976 og ble tildelt sin PhD i anestesiologi i 1982 samme sted hvor han begynte sin akademiske karriere.

I 2004 ble han Visiting Professor in Anaesthesiology, University College London, London for å utvikle og tilby videreutdannelsesprogramm i sedasjon. I 2007 ble han tildelt Visiting Professor in Anaesthesiology ved Aga Khan University i Nairobi, Kenya for å utvikle videreutdannelsesprogrammer for Øst-Afrika, for anestesileger og ikke-anestesileger. Hans utdannelsesprogrammer i Cape Town er velkjente og de har internasjonale studenter fra Afrika, Storbritannia og Canada.

Han har publisert mer enn 100 fagfellevurderte artikler. Han blir hyppig invitert for å forelese ved en rekke nasjonale og internasjonale kongresser og møter innen en rekke emner om peroperativ sedation og smertebehandling.

Publisert 17. jan. 2013 15:28 - Sist endret 27. okt. 2017 13:08