Signerte utvekslingsavtale med Det Jagiellonske Universitet i Krakow

Tannlegestudenter ved Det odontologiske fakultet i Oslo kan nå også søke om utvekslingsopphold ved Det Jagiellonske Universitet i Krakow.

Dekan, professor Pål Barkvoll ved Det odontologiske fakultet i Oslo, og dekan, professor Tomasz Grodzicki ved Det medisinske fakultet i Krakow, er svært fornøyd med at utvekslingsavtalen er signert. (Foto: Det Jagiellonske Universitet i Krakow)

Dette ble klart etter en høytidelig seremoni ved universitetet i Polen mandag 14.september hvor utvekslingsavtalen ble signert.

Starten på langsiktig samarbeid

Helt frem til 2022 har fakultetets studenter i åttende semester muligheten til å sikre seg et utvekslingsopphold ved denne institusjonen. Avtalen åpner også for noe lærerutveksling og ansattutveksling.

Tre måneders opphold

Det medisinske fakultet, institutt for tannmedisin, tilbyr et internasjonalt, engelskspråklig studium i odontologi over fem år (Medical College). Studentene ved Det odontologiske fakultet vil ha et opphold på tre måneder ved dette instituttet.

Oppfordrer studentene

Dekan Pål Barkvoll håper studentene griper muligheten allerede til våren når nye åttende semesterstudenter skal reise på utveksling. -Studentene vil få en bra utvekslingssituasjon ved dette universitetet i lavkostlandet Polen, mener han.

Erasmus + er verdens største mobilitetsprogram for høyere utdanning. Avtalen er inngått som en del av dette programmet for å bidra til samarbeid og gi kvalitetssikrede opphold for studentene.

Av Kjersti E. Carlsen
Publisert 17. sep. 2015 13:33 - Sist endret 17. sep. 2015 13:34