Et sunt smil i et sunt legeme

Hvis du tar godt vare på tennene dine, kan dette gi gode helsegevinster med alderen, for munnhulen påvirker kroppen din mer enn du tror.

I helsebilaget til ukebladet "Hjemmet" ,uke 17, er det publisert en større artikkel om tannhelse.

Tannbørste, tanntråd, tannstikker og tannskyll: God tannhygiene er mer enn halvannet minutt med tannbørsten om morgenen.

Jevnlige tannlegebesøk, minst en gang i året, kan faktisk forhindre at du blir syk i andre deler av kroppen. Du bør aldri la infeksjoner i munnhulen være ubehandlet.

Les mer i artikkelen hvor vitenskapelige ansatte ved Det odontologiske fakultet, Universitetet i Oslo, uttaler seg:

Professor Jan Eirik Ellingsen uttaler seg i artikkelen (Foto: Jan Unneberg, UiO/ OD)

Publisert 5. mai 2015 12:42 - Sist endret 5. mai 2015 12:42