Presenterte sine masteroppgaver

Fakultetets avgangsstudenter presenterte i dag sine masteroppgaver.

Stolte studenter: Fra v. Kristina A. Soleng, i midten: Emina Cehajic og til hø. ser vi Elisabeth Sletten. (Foto: Håkon Størmer, UiO/ OD)

I alt 12 presentasjoner ble fremlagt.

Beste masteroppgave

Emina Cehajic vant Det odontologiske fakultet sin pris for beste masteroppgave/ presentasjon.

Cehajic vant med oppgaven om "Molar-incisiv-hypomineralisering (MIH) i en gruppe 8- og 9-åringer i byen Kljuc, Bosnia-Hercegovina."

Veiledere ifb oppgaven har vært: Aida Mulic, Kjersti R. Stenhagen og Anne Bjørg Tveit.

Kandidat til studentforskerprisen

Fakultetets kandidat til Studentforskerprisen", en årlig pris som deles ut av Tannlegeforeningen på årsmøtet, ble også kåret.

Valget falt på tannlegestudenene Elisabeth Sletten og Kristina A. Soleng med oppgaven: "Kronisk oral transplantant-mot-vert sykdom ved allogen stamcelletransplantasjon".

Studentenes veiledere var Bente H. Herlofson og Tine M. Søland.

Jury

Juryen som kåret beste masteroppgave og nominerte fakultetets kandidat til "Studentforskerprisen", bestod av følgende medlemmer:

• Prof. em. Hans Haanes
  • Prof. em. Frode Hansen
  • Prof. em. Asbjørn Røed

Ansvarlig for dagen var professor Per S. Thrane.

Publisert 22. jan. 2015 15:45 - Sist endret 25. okt. 2021 13:51