Instituttet godt representert på konferanse i Latvia

Flere av instituttets studenter og postdoktorer deltok på den åttende "Annual Meeting of the Scandinavian Society of Biomaterials" (ScSB2015) i Sigulda i Latvia forrige uke.

Presenterte de siste forskningsresultatene

På konferansen hadde flere av våre doktorgradsstudenter en fin mulighet til å få vist frem sine nyeste forskningsresultater og diskutere med noen av verdens ledende biomaterialer forskere. Hanna Tiainen holdt et foredrag på poly-peptider og deres karakterisering, mens stipendiatene Sebastian Geissler, Simon Longela, David Wiedmer og Manuel Schweikle hadde "poster"-presentasjoner på følgende tema:

•  Overflatemodifisering av titan og nikkel-titan implantatoverflater
  •  Danning av frie radikaler på titandioksyd- partikler
  •  Legemiddel innkapslet i polymere nanopartikler

Sandra Recklies fikk pris

Fikk pris for beste poster-presentasjon

Sandra Recklies, en av masterstudentene ved Institutt for Klinisk odontologi ,Avdeling for biomaterialer, fikk prisen for beste "poster"- presentasjon blant studentene. Prisen fikk hun  for sin" poster" på antibakterielle sol-gel belegg på TiO2 stillaser. Sandra kom til  Avdeling for biomaterialer som Erasmus utvekslingsstudent fra Universitetet i Erlangen-Nürnberg. Hun gjør for tiden en student forskningsprosjekt på dette emnet sammen med David Wiedmer og Hanna Tiainen.

Institutt for Klinisk odontologi, avdeling for biomaterialer, gir sine gratulasjoner til Recklies for hennes prestasjon.

Publisert 13. mai 2015 13:25 - Sist endret 24. mai 2019 11:21