Gleder seg til utvekslingsoppholdet

Det odontologiske fakultet sender denne våren 13 studenter på utvekslingsopphold til sine samarbeidspartnere. Mandag 23.januar reiser de første studentene.

Her er noen av studentene som skal på utvekslingsopphold  denne våren. Fra v.: Jenisha Selventhiran, Annie M. Munezero, Rahavy Varatharajan, Bente Bakke, Unai Mangal, Marie Cathinka Birkenes Leegaard og Kashin M. Sadiq (Foto: Kjersti E. Carlsen, UiO/OD)

Syv studenter fra bachelorprogrammet i tannpleie

Det er studenter fra bachelor- utdanningen i tannpleie som er "først ut". Mirjam Tedy og Kashin Mehdi Sadiq skal til Karolinska Institutet i Stockholm allerede førstkommende uke. De reiser gjennom Nordplus- programmet og blir borte i fire uker.

Gijan I. Abdullah, Halima Hashi, Anne- Marie H. Moe, Linn Irene Frengen og Vibeke Norlin reiser også på praksisutveksling i fire uker. Dette skjer i begynnelsen av mars. De skal til Tanga International Competence Center i Tanzania.

Seks studenter fra masterprogrammet i odontologi

I slutten av februar vil seks studenter fra tannlegeutdanningen reise. Disse skal på utvekslingsopphold i tre måneder. Rahavy Varatharajan, Annie M. Munezero, Jenisha Selventhiran og Bente Bakke reiser alle til University of Western Cape, Cape Town, Sør Afrika.

Marie Cathinka Birkenes Leegaard sitt opphold i utlandet gjennom utvekslingsprogrammet Erasmus+ vil foregå ved Université Paris V René Descartes. Unai Mangal reiser til University of Dublin, Trinity College gjennom samme utvekslingsprogram.

Bli oppdatert

Gjennom bloggen "Ut i verden" og fakultetets facebookside vil vi kunne følge studentene i løpet av oppholdet. Men som en liten smakebit kan vi velge å gå et år tilbake i tid og lese om opplevelser for livet i Tanzania.

Vi ønsker alle studentene et flott og lærerikt opphold!

Emneord: Utveksling, TICC, Tanga, Tanzania, University of the Western Cape, Dublin, Paris Av Kjersti E. Carlsen
Publisert 19. jan. 2017 16:05 - Sist endret 6. feb. 2020 11:37