Oslo Priority Talk 2012

På vegne av fagavdelingen har Professor Tore Bjørnland invitert docent Gunilla Andersson fra Malmø til Instituttet.

Tema for gjesteforelesning: "Tobaksassocierade förändringar i munslemhinnan med fokus på snus"

• Lett servering fra klokken 11.30
  • Transport settes opp fra IOB

Ass professor Gunilla Andersson, DDS PhD er uteksaminert fra Det odontologiske fakultet, Universitetet i Lund.

Hennes avhandling “Snuff-induced changes associated with the use of loose and portion-bag-packed Swedish moist snuff” ble utgitt i 1991. Hennes forskning innen tobak-tilknyttede endringer har fortsatt etter avhandlingen.

Hun har i mer enn 20 år vært medlem av et team som behandler pasienter med diagnosen OOSCC (oral and oropahryngeal squamous cell carcinoma) ved Universitetssykehuset i Sør-Sverige og vært ansvarlig for studier av risikofaktorer for OOSCC. Hennes hovedfokus i dag er innen diagnose av forstadier til kreft og tidlig diagnostisering av kreft i munnhulen.

Hun arbeider daglig med både tobakk intervensjon og forebygging på pasientens nivå og gir forelesninger for studenter, lege og tannleger.

Publisert 11. sep. 2012 11:59 - Sist endret 12. feb. 2019 15:16