Utveksling til Brasil sommer 2020

To studenter fra OD får mulighet til å dra til Brasil sommeren 2020.

bilde tatt ovenfra: Gruppe av mennesker ligger i ring på en plen med armene strakt oppover

Illustrasjonsbilde: Colourbox

«Resispart» er et prosjekt som forsker på antimikrobiell resistens, særlig antibiotikaresistens. Prosjektet har et sterkt internasjonalt fokus, og samarbeider blant annet med University of Campinas (Unicamp) i Sao Paulo, Brasil.

Prosjektet har som mål å sørge for at yngre generasjoner av studenter i Norge, Brasil og USA får oppdatert og forskningsbasert undervisning med høy kvalitet, presentert på en engasjerende måte.

Les mer om prosjektet

Brasilopphold sommer 2020

Nå søker vi to odontologistudenter til å dra til Brasil sommeren 2020. Du vil få delta i laboratoriearbeid sammen med våre partnere på Piracicaba Dental School. Fakultetet ligger i Piracicaba og er en del av University of Campinas. Du vil få delta i laboratoriearbeid sammen med studenter og forskere ved Piracicaba Dental School. Du får en veileder fra IOB og en veileder fra Piracicaba Dental School. Det forventes at du skal skrive en rapport om oppholdet i Brasil og presentere dette i en av ukentlige seminarene ved IOB når du er tilbake i Oslo.

Hvem kan søke?

Vi ser etter deg som

• har fullført 2. studieår (4. semester) av odontologistudiet.
  • har god studieprogresjon
  • har interesse for antibiotikaresistens
  • vil bidra til erfaringsutveksling og nettverksbygging

Varighet og opphold

Oppholdet starter 22. juni 2020, og varer i seks uker.

Prosjektet dekker reise til og fra Brasil og boutgifter for studentene.

Hvordan søke?

Send en forklaring på engelsk om hvorfor du er interessert og hvorfor vi bør velge deg.

Fortell kort om

• dine studieprestasjoner.
  • Hvorfor du er interessert i antibiotikaresistens og nettverksbygging.
  • Legg ved en enkel CV.

Send søknaden som PDF til k.e.carlsen@odont.uio.no innen 15. november 2019.

Du vil få svar innen 30. november.

Kontaktpersoner:

• For praktiske spørsmål og råd (visum, forsikring, billetter, opphold etc): Rådgiver Kjersti Carlsen eller prosjektkoordinator Anna Torwick.
  • For faglige spørsmål (prosjektets bakgrunn, intensjoner, oppholdets innhold og forventninger etc): Prosjektleder Fernanda Petersen.

Publisert 31. okt. 2019 09:55 - Sist endret 2. apr. 2024 09:30