Pris for fremragende bidrag til odontologisk forskning

Professor Emeritus Ingar Olsen ble hedret med pris for fremragende bidrag innen odontologisk forskning. Prisen ble gitt av Acta Odontologica Scandinavica Society under IADR/PER kongressen 10.-13. september 2014 i Dubrovnik, Kroatia.

Professor emeritus, dr.odont. Ingar Olsen. Foto: Morten Enersen.

Forskningspris ble utdelt til professor emeritus, dr. odont. Ingar Olsen fra Institutt for oral biologi ved Det odontologiske fakultet, Universitetet i Oslo. Prisen ble gitt av Acta Odontologica Scandinavica Society under IADR/PER kongressen 10.-13. september 2014 i Dubrovnik, Kroatia, for fremragende bidrag til odontologisk forskning. Prissummen er 50 000 NOK.

Ingar Olsen mottok prisen etter plenumsforelesningen “The Periodontal-systemic Connection seen from a Microbiological Standpoint”.

IADR/ PER- konferansen (The International Association for Dental Research /Pan European Region) arrangeres årlig. IADR fokuserer på å fremme forskning og øke kunnskapen om hvordan man kan forbedre den orale helsen i hele verden. I tillegg ønsker organisasjonen å støtte fagmiljøet innen oral helse og legge til rette for kommunikasjon og anvendelse av forskningsresultater.

Mer informasjon om IADR finnes på nettsidene til organisasjonen.

Publisert 15. sep. 2014 11:34 - Sist endret 7. apr. 2017 10:38