Lunsjforedrag: The Role of Streptococci in the History of Science and Medicine

Dr. Joseph J. Ferretti fra Oklahoma Health Sciences Center holder foredraget "The Role of Streptococci in the History of Science and Medicine" onsdag 21.09.16 på IOB.

Bilde av Joseph J. Ferretti

Joseph J. Ferretti. Foto: The Oklahoman

Dr. Ferretti tok sin bachelorgrad ved Loyola University i Chicago, doktorgrad i biokjemi ved University of Minnesota, og post-doc-arbeid ved Johns Hopkins University. Han begynte som assisterende professor ved University of Oklahoma College of Medicine i 1969, og ble professor innen åtte år var gått. I 1995 ble han valgt til Senior Vice President and Provost of the University of Oklahoma Health Sciences Center.

I løpet av sin karriere har han publisert over 170 vitenskapelige artikler, og vært med på fire bøker, rundt sine spesialiteter streptokokkinfeksjoner, antibiotikaresistens og genomikk.

Dr. Ferretti har siden tidlig i 2014 vært prof. emeritus ved the Department of Microbiology and Immunology. Han opprettholder et aktivt forskningsprogram, og er også sjefsredaktør for boken “Streptococcus pyogenes; Basic Biology to Clinical Manifestations,” som er en open access e-bok.

Vi ønsker dr. Ferretti velkommen til oss, og ser fram til et spennende og lærerikt foredrag!

Publisert 13. sep. 2016 08:28 - Sist endret 27. des. 2018 12:44