Fakultetet arrangerer ADEE i 2018

ADEE(Association for Dental Education in Europe) har vedtatt at kongressen i 2018 holdes i Oslo.

Det ble bestemt på det årlige møtet i Szeged, Ungarn.

Dette er en av de viktigste arenaer i Europa hvor kunnskap og erfaringer knyttet til tannlegeutdanningen i forskjellige land kan deles.

Tema for 2018

Tema for ADEE i 2018 er "Tannlegeutdanningen i et samfunn i endring".

Norge og Oslo spesielt, er et samfunn i endring. Fra i stor grad å være en homogen by for knapt 50 år siden, er Oslo i dag flerkulturelt med innbyggere fra hele verden. Folks velstand og helse har også dramatisk forbedret seg. Den teknologiske utvikling har en sterk innvirkning på hvordan vi formidler  kunnskap. Disse endringene ført til spørsmålet:

- Hvordan kan vi møte disse endringene?

- Hvordan utdanner vi dagens lærere og elever til å håndtere morgendagens utfordringer?

Ferdighetssenteret på Gaustad som arena

Kongressen holdes i nye lokaler på Gaustad.

Lokalene på Gaustad har åpne lyse rom, nødvendige fasiliteter og moderne teknologi. Lokalene består også av tre store forelesningssaler. Første og andre etasje på Ferdighetssenteret gir gode, romslige og lyse fasiliteter for registrering og utstillinger.

Fakultetet ser frem til at ADEE i 2018 holdes i disse flotte lokaler.

Emneord: ADEE
Publisert 27. aug. 2015 11:22 - Sist endret 4. apr. 2019 15:17