Alt klart for The Harvard Seminar

I tillegg til framtredende gjesteforelesere, kommer forskere fra begge fakultetets institutter til å bidra på The Harvard Seminar 6.-7. juni. På programmet finner vi alt fra blant annet saliva og munnhelse, til regenerativ pleie av blindhet.

profilbilder av de tre professorene.

De tre Harvard-professorene Darlene Dartt, Bruce Paster og Dong Feng Chen (f.v.) holder keynote foredrag på The Harvard Seminar.

Programmet er klart og det ligger an til å bli en av årets større faglige begivenheter ved Institutt for oral biologi. De tre Harvard-professorene, Darlene Dartt, Bruce Paster og Dong Feng Chen, kommer til å holde hvert sitt keynote foredrag. I tillegg blir det bidrag fra en rekke andre forelesere, interne såvel som eksterne. Seminaret er åpent for alle som ønsker å delta.

Klikk her for detaljert program.

Saliva og slimhinne

Svarthvitt profilbilde av Miriam Kolko.
Miriam Kolko fra Københavns Universitet. Foto: Privat.

Darlene Dartt, Bruce Paster og Dong Feng Chen, alle fra Harvard Medical School og med professor II-tilsetting ved IOB, bidrar med hver sine "keynote" foredrag: henholdsvis "Specialized Proresolution Mediators Regulate Conjunctival Goblet Cell Function and Ocular Surface Homeostasis with discussion of potential application in dentistry", "The salivary microbiome and its relation to oral health and disease" og "Electrostimulation in Regenerative Medicine - a Few Examples".

I tillegg kommer den danske forskeren Miriam Kolko, fra Avdeling for nevrovitenskap og farmakologi ved Københavns Universitet. Kolko skal holde foredraget: "Glaucoma – a systemic disease that affects neuro-glial interactions in the inner retina".

ODs egne bidragsytere

Også fra OD er det flere som kommer til å forelese om sine prosjekter, både fra IOB og IKO. Fra IOB bidrar Cecilie Attramadal, Tor Paaske Utheim, Linda H. Bergersen og Gabriela Salvadori Silva.

Janicke Liaaen Jensen og Homan Zandi tar turen opp fra IKO for å fortelle om noen av sine aktuelle prosjekter, i løpet av de to dagene.

Profilbilder av, fra venstre, Janicke Liaaen Jensen, Tor Paaske Utheim og Linda H. Bergsersen.
Blant ODs egne bidragsytere ved seminaret er Janicke Liaaen Jensen fra IKO, Tor Paaske Utheim og Linda H. Bergersen fra IOB (f.v.).

Emneord: seminar, Harvard Medical School, Munntørrhetsklinikken Av Hilde Zwaig Kolstad
Publisert 30. mai 2016 11:19 - Sist endret 4. apr. 2019 15:17