Planlegging av nytt OD-bygg i gang før sommeren

Allerede før sommeren kan planprosessen for nytt bygg på Gaustad være i gang. Det ble klart etter et møte med Kunnskapsdepartementet 25. april.

Et foto av Ferdighetssenteret-bygget.

Ferdighetssenteret på Gaustad. Det er tomten til venstre for Ferdighetssenteret som er aktuell for nytt OD-bygg. Foto: Per Gran, Det odontologiske fakultet/Universitetet i Oslo.

Portrettbilde av fakultetsdirektør Tove Langhaug
Fakultetsdirektør Tove Langhaug. Foto: Håkon Størmer, OD/UiO.

– Dette var virkelig gode nyheter. Vi hadde håpet at vi kunne få forprosjektstøtte allerede på statsbudsjettet for 2017, men at Kunnskapsdepartementet (KD) selv ønsker at vi kommer i gang med planprosessen allerede nå, var jo bedre enn vi turte å håpe på, sier fakultetsdirektør Tove Langhaug. Hun er svært fornøyd etter dagens møte med KD.

– Vi har fått signaler om at de kommer til å sende oppdragsbrev til Statsbygg i løpet av mai, og det betyr i så fall at vi kommer i gang med å forberede prosjektet allerede før sommeren starter.

I slutten av mars bestemte regjeringen at Odontologisk fakultet skal flytte til Gaustad.

Gleder seg til å starte

Dekan Pål Barkvoll. Foto: Kaja Haugen Leijon, OD/UiO.

– Dette viser igjen at det viktige og langsiktige arbeidet til så mange mennesker med å realisere bygget på Gaustad nå virkelig begynner å bære frukter. Vi gleder oss veldig til å starte, avslutter Pål Barkvoll, dekan ved OD.

Emneord: Gaustad, nybygg Av Hilde Zwaig Kolstad
Publisert 25. apr. 2016 15:49 - Sist endret 27. des. 2018 12:35