Ny konstituert fakultetsdirektør ved OD fra nyttår

Det er Britt Amundsen Hoel som tiltrer som fungerende fakultetsdirektør ved OD fra 01.01.20.  Hun kommer fra stillingen som assisterende eiendomsdirektør ved UiO

Britt er utdannet siv.ing. i databehandling fra NTNU, og hun har en MBA fra BI. Hun har vekslet mellom privat- og offentlig sektor og har arbeidet i IBM, Norges Bank og Telenor før hun begynte i Eiendomsavdelingen ved UiO for vel seks år siden. Britt har erfaring fra ulike fagområder.

Hun har både arbeidet med salg og innkjøp, vært stabsdirektør i IT-avdelingen i Norges Bank, før hun ble sikkerhetsdirektør samme sted og senere i Telenor. Hun leder nå Forvaltnings- og stabsavdelingen i Eiendomsavdelingen som har ansvaret for økonomi, HR, systemer, innkjøp, kommunikasjon og eiendomsforvaltning.

Siden Britt begynte ved UiO har hun blant annet vært sentral i utarbeidelsen av UiOs masterplan for eiendom, innføringen av virksomhets- og økonomistyringsrutiner i EA og innføring av forvaltnings-, drifts- og vedlikeholdssystem.

Dekan Pål Barkvoll sier han er takknemlig for at eiendomsavdelingen lar Britt Amundsen Hoel komme til OD fra nyttår.

Jeg tror dette kommer til å fungere veldig bra, og jeg gleder meg til å ta fatt på samarbeidet med henne, sier dekanen.

Leif Erling Jensen er også vært positiv til å få Britt Amundsen Hoel til OD.   Han har fungert i denne stillingen siden mars, men har av helsemessige årsaker uttrykt et ønske om at han nå vil tilbake til sin ordinære stilling.

Gleder seg gjør også den påtroppende konstituerte fakultetsdirektøren når hun får spørsmål om hvorfor hun har lyst å komme til OD

Jeg gleder meg veldig til å komme nærmere universitets kjernevirksomhet, forklarer hun.  I tillegg synes jeg også at selve fagfeltet odontologi er spennende. Det er jo noe som de aller fleste av oss har et forhold til, og den forskningen og utdanningen som skjer ved OD, er jo noe som faktisk har en reell betydning for hele befolkningen.

Publisert 22. nov. 2019 14:09 - Sist endret 25. nov. 2019 14:26