Digitale masterpresentasjoner 2021

Studentene på masterstudiet holdt sine presentasjoner på Zoom i år som i fjor. Beste masteroppgave ble kåret og nominerte til forskerprisen ble utropt.

Bildet kan inneholde: briller, ansikt, briller, visjon omsorg, øye.

Alix Young Vik koordinerte den første dagen med masterpresentasjoner. Skjermfoto: Marie Lindeman Johansen, OD/UiO

Onsdag 16. og torsdag 17. juni gikk masterpresentasjonene av stabelen digitalt. Alix Young Vik ledet og koordinerte den første dagen og Roger Simm ledet og koordinerte den andre dagen. Anne Aamdal Scheie, Eirik Ambjørnsen og Tore Solheim var medlemmer av bedømmelseskomiteen og de kåret beste masteroppgave og kjentgjorde nominasjonene til forskerprisen.

- Det var en fornøyelse å følge med på alle masteroppgavepresentasjonene, sier Alix Young Vik. Studentene viste at de har lært utrolig mye gjennom arbeidet med oppgaven, og var veldig flinke til både å presentere og svare på spørsmål. Jeg er stolt av det de har fått til i den begrensede tiden de har til rådighet i løpet av et tøft studieprogram.

Beste masteroppgave

Victor Aleksander Jankowskis oppgave ble kåret til beste masteroppgave med tittelen: «Cytotoxic effect and DNA damage of polyphenolic nanocoatings» - veileder er Hanna Tianen.

Bilde av prisvinneren Victor Aleksander Jankowski
Victor vant pris for beste masteroppgave 2021. Skjermfoto: Marie Lindeman Johansen, OD/UiO

Forskerprisen

Bedømmelseskomiteen plukket ut to masteroppgaver for presentasjon på NTFs landsmøte der de kan vinne forskerprisen. De nominerte er:

1. «Økt fokus på munnhelse hos eldre i sykehjem: utvikling av digitalt tannkart» ved Inger Johanne Linjord og Lilliane Sandal Nodevik - veiledere Janicke Liaaen Jensen og Lene Hystad Hove

2. «Melatonins effekt på orale inflammasjoner og beintilheling» ved Stine Milovanovic - veileder Trude Marie Haug

Bildet kan inneholde: smil, hvit, gatemote, klesdesign, lykkelig.
Nominerte til forskerprisen - Inger Johanne Linjord og Lilliane Sandal Nodevik. Foto: Privat
Nominert til forskerprisen Stine Milevanovic
Stine Milovanovic er en av de nominerte til forskerprisen. Skjermfoto: Marie Lindeman Johansen, OD/UiO
Bedømmelseskomiteen besto av  Eirik Ambjørnsen, Anne Aamdal Scheie og Tore Solheim.
Bedømmelseskomiteen fra venstre: Anne Aamdal Scheie, Eirik Ambjørnsen og Tore Solheim. Skjermfoto: Marie Lindeman Johansen, OD/UiO

Publisert 18. juni 2021 09:08 - Sist endret 24. juni 2021 15:07