UiOs HMS-pris til Morten Hanstad

Mandag 4. april ble Morten Hanstad tildelt UiOs HMS-pris for 2021. Hanstad får prisen for sin strålende innsats for arbeidsmiljøet ved fakultetet vårt.

Universitetsdirektør Arne Benjaminsen overrakte UiOs HMS-pris til Morten Hanstad

Morten Hanstad fikk overrakt prisen av universitetsdirektør Arne Benjaminsen. Foto: Leif Erling Jensen, OD/UiO

Morten Hanstad var helt uforberedt på den gledelige tildelingen da han mandag 4. april møtte opp på årets LAMU-konferanse på oppfordring fra Tom Barkvoll som angivelig ikke kunne møte. Han var ikke klar over at han var der fordi skulle få UiOs HMS-pris!

– Jeg visste ingenting om prisen, så det var en veldig hyggelig overraskelse, sier den lykkelige prisvinneren.

Instruktørtannlege Hanstad har blitt satt pris på for sin innsats for arbeidsmiljøet tidligere, også. I 2018 fikk han fakultetets HMS-pris og i 2019 fikk han fakultetets undervisningspris.

Universitetets HMS-pris for 2021

Prisen tildeles årlig en person eller gruppe ved UiO som har gjort en markant innsats for arbeidsmiljøet ved sin enhet eller UiO som helhet. Prisen for 2021 tildeles to personer ved UiO: Vegard Søyseth ved Institutt for informatikk, MN-fakultetet og Morten Hanstad, Institutt for klinisk odontologi, OD. De får 25 000 kroner hver.

Nominasjon til prisen – Morten Hanstad

Morten Hanstad
Morten Hanstad har fått både fakultetets og UiOs HMS-pris: Foto: Simen Øvergaard, OD, UiO

Kriteriene for tildelingen av prisen oppfylles, og i nominasjonen til

HMS-prisen står det:

«Hanstad har en tilstedeværelse overfor studentene som er helt unik. Han følger studentene tett gjennom løpende tilbakemeldinger og veiledninger. Kjennskapet til, og god kommunikasjon med studentene, er helt avgjørende for at alle på klinikken skal føle seg trygge. Det er nettopp Morten Hanstad mange av studentene går til når de er usikker og har spørsmål, også utenfor klinikktiden. For Hanstad stiller alltid opp for dem, med en særlig omsorg og støtte første gangen de er på klinikken. Han er studentenes trygge anker i en hektisk studenthverdag.»

«Morten Hanstad er fakultetets brobygger, som skaper trivsel på hele fakultetet og som bidrar til at «vi - følelsen» styrkes, mellom ansatte og studenter og på tvers av enheter. Han er engasjert og inkluderende med et godt humør som lett smitter over på andre. Med sitt blide og imøtekommende vesen er han lett å spørre om råd.»

Vi gratulerer Morten så masse med den velfortjente HMS-prisen!

I 2019 takket en glad Morten Hanstad for fakultetets HMS-pris. Nå har han også fått UiOs HMS-pris. Foto: Simen Øvergaard, OD/UiO
Publisert 6. apr. 2022 13:15 - Sist endret 6. apr. 2022 13:46