Sluttsamling for kurset klinisk veiledning i odontologi

Onsdag 18. januar var det duket for sluttsamling for kurset Klinisk Veiledning i odontologi 2022-23.

Bildet kan inneholde: smil, bukse, begivenhet, stol, jobb.

Fra v. Prof Anne Møystad, Morten Hanstad, Gry Prøsch, Ole Morten Kulbraaten, Rachelle Esterhazy og Tom Barkvoll (Foto: Karolina Maria Sowa, Uio/OD)

Kurset Klinisk veiledning i odontologi består av 3 kursdager og en mellomperiode hvor deltagerne jobber med gruppeoppgaver.

Nøkkelord for temaene for årets gruppeoppgaver:

• Løpende skikkethetsvurdering- evaluering av bruk av nytt digitalt verktøy
  • Kommunikasjon
  • Hvordan bruke Modifisert etisk refleksjonsmodell til vurdering av studenter
  • "En god dag på jobben" - litteratursøk
  • Veiledningssløyfen, med fokus på før- og etterveiledning

Kurset har fått gode tilbakemeldinger fra deltagerne hvert år, og årets kurs var intet unntak.

Fikk takk for bunnsolid innsats

Professor Anne Møystad har vært faglig kontaktperson og kursholder fra prosjekt- start (2009). Hun ble i år takket av som kursholder med hyggelige ord da hun nå får ny status som professor emeritus.

Kursholdere

Det odontologiske fakultet samarbeider med erfarne og profesjonelle kurs givere fra IPed ; Professor Tone Dyrdal Solbrekke og Førsteamanuensis Rachelle Esterhazy. Kursgivere fra Det odontologiske fakultet- (OD) har vært Professor Anne Møystad og Klinikksjef (Klinikk for allmenn odontologi- voksen), Tom Barkvoll.

Medkursholdere fra OD har vært Klinikksjef (Klinikk for allmenn odontologi -barn) og Førsteamanuensis, Avd. for Pedodonti og Adferdsfag, Anne Rønneberg, samt Universitetslektor Ole Morten Kulbraaten.

Bilder fra sluttsamlingen

Av Kjersti E. Carlsen