English version of this page

Internasjonal anerkjennelse til avdeling for periodonti

Phd-kandidat ved Det odontologiske fakultet, Ole Klein, mottok nylig en høythengende pris under den prestisjetunge forskningskonkurransen IV Memorial Cattabriga Award ved Sapienza Universitet i Roma.

Bildet viser en prisutdeling

Pristudeling i Roma. Foto privat

Ole Klein presenterte resultatene fra sin kliniske studie med tittelen "Treatment of advanced periodontitis using an oscillating chitosan device with or without a chitosan lactic acid gel - A randomized parallel arm clinical trial."

Bildet kan inneholde: panne, smil, frisyre, øyenbryn, øyevipper.
Ole Klein.Foto:Smil Tannlegesenter

Denne studien er en del av avdeling for periodontis pågående forskningsarbeid som søker å forbedre behandlingen av avansert periodontitt, en alvorlig tannkjøttsykdom som påvirker mange mennesker over hele verden.

Forskningen ble utført under veiledning av Caspar Wohlfahrt, Maria Balta og Morten Enersen. Ole Klein konkurrerte mot en imponerende internasjonal gruppe forskere og klarte å oppnå en bemerkelsesverdig tredjeplass, samt en "Honorable mention" for sitt arbeid.

–  Dette er en prestasjon som understreker kvaliteten og relevansen av forskningen ved Avdeling for periodonti, sier forskningsdekan Janne Elin Reseland.

Publisert 5. feb. 2024 12:10 - Sist endret 6. feb. 2024 09:03