Velkomst for nye utvekslingsstudenter

Tretten studenter fra studieinstitusjoner i utlandet skal følge undervisningen i klinikkene i vår. Oppholdet ble innledet med en samling i Faculty club der utvekslingsstudentene ble ønsket velkommen.

Utvekslingsstudenter i klinikktøy

Klinisk veileder Gry Steinsvoll Prøsch (helt til venstre) og studierådgiver Snezana Vujovic (i gult) sammen med utvekslingsstudentene i 6. etg. på klinikk for allmenn voksen. Foto: Marie Lindeman Johansen, OD/UiO

Den første uken skal de gjøre seg kjent med sin nye studiesituasjon i et fremmed land, og ikke minst bli kjent med nye medstudenter. Studieseksjonen ved Snezana Vujovic hadde laget velkomst- og introduksjonsprogram for gjestene fra Belgia, Polen, Frankrike, Tyskland, Finland, Spania, Danmark og Skottland.

I Faculty club fikk studentene bli bedre kjent med hverandre i tillegg til at Alix Young Vik, Tom Barkvoll, Trude Handal og Gunnar Svendsen presenterte enhetene de er ansvarlige for. Masterstudentene skal følge undervisning i OD4200 og tannpleierstudentene skal følge undervisning i TP2200.

Bildet kan inneholde: person, smil, ansikt, hode, hånd.
Utvekslingsstudenter blir kjent i Faculty club. Foto: Marie Lindeman Johansen, OD/UiO

Ti studenter på masterprogrammet er her på 3 måneders utveksling fra 12. februar til 13. mai.

• Inès Besliman og Kamil Naboulsi – UC Louvain, Belgia
  • Emmanuel Brumm – Charité Berlin, Tyskland
  • Alison Coquil og Melanie Viraphong – University of Paris, Frankrike
  • Carlota Morale Lopez – UCM Madrid, Spania
  • Laura Cervera Rodés – UIC Barcelona, Spania
  • Patricia Kaunisvesi – University of Eastern Finland
  • Alicja Protoklitow og Paulina Trybuchowicz-Mojska – Jagiellonian University, Krakow, Polen

Tre studenter på bachelorprogrammet er her på en måneds utveksling fra 12. februar til 12. mars.

• Kristine Gammelby og Wilma Klein Jervild - University of Copenhagen, Danmark
  • Jenna Reynolds – University of Edinburgh, Skotland
Innreisende studenter samlet til velkomstmøte i Faculty club
Utvekslingsstudentene ble ønsket velkommen i Faculty club av ansatte på IKO. Foto: Marie Lindeman Johansen, OD/UiO