Lunsj med kultur: Ole Bøhn

Velkommen til klassisk konsert ved Det odontologiske fakultet.

Foto: Artisten

Tradisjon tro kommer den anerkjente fiolinisten Ole Bøhn til Norge og Lunsj med kultur i februar, når det er sommerferie i hans hjemland Australia. Her er Bøhn for tiden bosatt i Sydney, hvor han er professor ved Sydney Conservatory of Music.

Om artisten

Bøhn er tidligere solist og konsertmester (1978-2012) i Den Norske Opera. Han har opptrådt som solist med samtlige norske symfoniorkestre, Danmarks Radios Symfoniorkester, London Sinfonietta, Det Belgiske Nasjonalorkestret, Residentie Orkestret, Den Haag, Cleveland Orchestra og San Francisco Orchestra, for å nevne noen.

Siden 1998 har han organisert sommerkonsertene ved Vigeland-museet i Oslo, og 2004 dannet han Vigeland-kvartetten. Han er også en ettertraktet pedagog både her hjemme og i utlandet. Han har undervist ved Det Kgl. Danske Musikkonservatorium og gitt “master classes” rundt om i verden – ved Norges Musikkhøgskole, Boston Conservatory, musikkonservatoriene i Beijing og Shanghai og ved Gedai Institute of Music i Tokyo.

Om Lunsj med kultur

Lunsj med kultur er en serie ukentlige, gratis kulturarrangementer for studenter og ansatte ved Universitetet i Oslo.

Lunsj med kultur rullerer på sted, og vil i løpet av våren 2019 foregå i Frederikke spiseri, Georg Sverdrups hus, Eilert Sundts hus, Niels Henrik Abels hus, Kjemibygningen, Helga Engs hus, Professorboligen, ZEB-bygningen, Harald Schjelderups hus og i Geitmyrsveien 69/71.

På programmet for våren 2019 finner du teater, dans, performance og slam-poesi. Det blir også konserter med blant andre Darling West, Konradsen, Matonas Afdahl group og Mariama Ndure.

Programmet er med forbehold om endringer.

Avdeling for kommunikasjon og samfunnskontakt
Publisert 8. jan. 2019 13:13 - Sist endret 7. jan. 2020 15:25