Æresdoktorforelesning ved Det odontologiske fakultet

Professor Yusuf Ismail Osman utnevnes til æresdoktor ved UiO, og vil i den anledning holde forelesning.

Bildet kan inneholde: panne, briller, skjorte, skjegg, kjole skjorte.

Arrangementet vil bli streamet: (25) Guest Lecture with Professor Yusuf Ismail Osman - YouTube

• Velkommen v/dekan Tiril Willumsen
  • Forelesning "Thinking local, acting globally to achieve health and well-being for all"
  • Spørsmål fra salen

Om Yusuf Ismail Osman

Professor Yusuf Ismail Osman har gjennom en årrekke vært sentral i utvikling av odontologisk forskning og utdanning i Afrika i kraft av sitt lederskap ved Faculty of Dentistry ved University of Western Cape, der han i 10 år virket som dekan. Professor Yusuf Ismail Osman har i tillegg til odontologiske grader også en MBA. Forskningen hans har i stor grad vært rettet inn mot tannrestaureringsmaterialer i forhold til styrke og bruk av dette.

Han har veiledet kandidater til Ms.Sci. grad som en del av WHOs «train the trainer» program rettet inn mot tannlegelærere fra ulike utviklingsland. Osman har også vært medlem i en rekke komiteer og utvalg med betydning for utvikling av odontologi i Sør Afrika. Professor Osman har også vært CEO ved the Oral Health Centres, Department of Health, Provincial Government of the Western Cape.

Han har vært en meget viktig støttespiller og tilrettelegger for Det odontologiske fakultets utvekslingsprogram til Sør-Afrika. Under Osmans personlige ledelse har samarbeidet med UiO som startet i 2006 blitt kraftig styrket.

For mer informasjon, kontakt Natalia Andronova

Publisert 22. aug. 2022 15:39 - Sist endret 29. aug. 2022 16:06