Åpen fagdag på Institutt for klinisk odontologi (kurs)

Den partielt tannløse pasienten - hva gjør vi ? Protetisk, kirurgisk og radiologisk vurdering.

Bildet kan inneholde: tannlege, dataskjerm, medisinsk utstyr, helsevesen, medisinsk prosedyre.

Fredag 24. mars arrangeres det fagdag for hele tannhelseteamet på IKO. Fagdagen er åpen for alle, men krever påmelding. Det vil bli arrangert to parallelle sesjoner. For eksterne vil prisen være 1050 NOK. Deltagelse gir 3 timer i NTFs etterutdanningssystem. Det blir lagt opp til sosialt samvær i studentkjelleren med pizza og salg av drikke i etterkant av fagdagen. Pizza er inkludert i påmeldingen.

Klinikkene vil være stengt fra klokken 1300 denne dagen.

Påmeldingsfrist 20.mars klokken 1200

Sesjon 1: Primært rettet mot kliniske behandlere (Store Aud)

"Den partielt tannløse pasienten - hva gjør vi”? Protetisk, kirurgisk og radiologisk   vurdering.

Hva velger vi av løsninger ved partielt tanntap? Interdisiplinært seminar med fokus på:

Protetisk vurdering med tanke på tannstøttet eller implantatstøttet erstatning. Radiologisk vurdering av aktuelle kjevekamsområder og god diagnostikk på basale undersøkelser. Når er det indisert med cbct og hva gir det av informasjon for tannlegen ?  Kirurgisk vurdering av aktuelle implantatseter, med tanke på volum, kvalitet på ben og eventuell tilstøtende benpatologi.

Kursholdere:

• Guro Løseth, spes. kand. kjeve- og ansiktsradiologi
  • Andreas Lassen Grov, spes. kand. oral protetikk
  • Peer Mork-Knutsen, spes. kand. oral kirurgi og oral medisin

Påmelding sesjon 1:

Deltakelse på sesjon 1 gir 3 timer i NTFs etterutdanningssystem.

Sesjon 2: Tannhelseteamet ( Aud 1)

«Hvordan ta bedre røntgenbilder ?»

V/Tannpleier Karoline Bergene fra avd. for kjeve- og ansiktsradiologi

«Førstehjelp»

V/ Spesialistutdannet sykepleier - Lars Erik Pedersen fra  Klinikk for spesialbehandling

Påmelding sesjon 2:

Velkommen!