Bildeblogg fra mars og april!

Da er det på ny en oppdatering fra meg, men her i bilder! Jeg har fortalt en del om livet på skolen og i klinikken tidligere, og det er virkelig ikke særlig mye nytt å fortelle derifra (eller bilder å vise), så jeg deler heller litt av det som skjer etter skoletid!

Først ut kom St.Patrick's Day, den 17.mars!
Dette er ekvivalent med 17.mai på mange måter: det er tog, parader, korps og flagg. Alikevel er dette "karneval-versjonen", da det er om å gjøre å kle seg ut, enten som "tradisjonell irsk" folkeeventyrfigur, eller helt andre figurer i fargene grønn, orange eller hvit. Vi prøvde oss med litt ansiktsmaling og kjøpte litt stæsj, men vi var relativt nøytrale i forhold til mange andre. Paraden varte i timesvis, og vi brukte mesteparten av dagen på å bane oss vei gjennom folkemengdene.

Hampus og Viktoria har gått til innkjøp av en selfie-stick for oppholdet, og denne ble meget flittig brukt på St.Patrick's Day!

Helgen etterpå dro vi alle sammen (Jeg, Elaha (Oslo), Hampus, Viktoria (Stockholm), Jacob og Bethan (Leeds) sørover for å se litt andre sider av Irland. Vi tok bussen ned til Cork. Vi var virkelig heldige med været, vi hadde så og si solskinn hele helgen (dette er uvanlig for Irland!!). Vi bodde på hostell, og utforsket byen til fots det meste av tiden.

Ordentlige turister var vi, og selvfølgelig kjempebegeistret for det fine været - mange, mange bilder ble tatt...

Vi tok buss ut til ett av de største turistattraksjonene i Cork, nemlig Blarney Castle og Blarney Gardens. Vi hadde en kjempefin dag ute i de fine hagene og det gamle fortet:

Klassiske irske steinmurer finnes over alt!

Her er hele gjengen (untatt fotografen) like før vi tar turen inn i the castle!

Det ble etter hvert en veldig fin vår mot slutten av mars og i begynnelsen av april. Usedvanlig mye pent vær og relativt høye temperaturer sammenliknet med normalen. Vi var selvfølgelig kjempefornøyde med dette og utnyttet det pene været så mye vi kunne etter lange klinikkdager og i helgene.

Vakkert campus med muligheter for å spise lunchen ute! Alternativt kan man nyte et glass sprudlende i solen til ca 40kr!

Store deler av Dublin er bygget i Georgiansk byggestil, og man hører stadig snakk om "the Doors of Dublin".

Da påskeferien kom hadde studentene to hele ukers påskeferie her på Trinity College. Vi Erasmusstudentene derimot, skulle "sysselsettes", så vi fikk to hele ukers hospitering på universitettssykehuset St. James's Hospital som ligger i Dublin.

Her fikk vi følge Professor Stassen og hans Maxillo-Facial-team, både på konsultasjoner og undersøkelser (Day Clinics) og kirurgiske operasjoner (Theatre). Her behandles alt av traume-, cancer- og ortognatkirurgi i hode-hals-regionen. Vi fikk se så utrolig mye og lærte massevis i løpet av disse to ukene, og man kan trygt si vi ble tilsvarende utkjørte også! Operasjonene varte mellom 3 til 8 timer uten pauser, noe som vi ikke er kjempevant til fra våre 3-timers klinikkøkter i studentklinikken. Utrolig spennende, jeg ville ikke vært foruten disse to ukene for noe!

Noe utslitt etter en 7-timers halsdisseksjon og mandibulectomi. Spennende!!
                                             Ikke akkurat selfie-materiale, men her var det få bilder å velge i!

Dett var dett for denne gang! Flere oppdateringer kommer snart! Følg med :)
Trine

Emneord: Cork, Dublin, Irland, bilder Av Trine Walberg Vingsnes
Publisert 6. mai 2015 21:44 - Sist endret 6. feb. 2020 11:37

Nydelig bildeblogg!

Nydelige bilder! Så flink du er til å blogge! Takk for oppdatering! :-)

Skrevet av: Anonym

anonym@webid.uio.no - 7. mai 2015 10:26

Flotte bilder

Hei
Veldig fint at du deler dine opplevelser med oss i Oslo

Skrevet av: Anonym

anonym@webid.uio.no - 7. mai 2015 10:36
Legg til kommentar

Logg inn for å kommentere

Ikke UiO- eller Feide-bruker?
Opprett en WebID-bruker for å kommentere