Klinikken

Karolinska Institutet har flere klinkkavdelinger som for eksempel  voksenklinikk, barneklinikk, radiologi og kjeveortopedi. Vi har fått muligheten til å delta på undervisningen i både voksen- og barneklinikk.

Automatisert henting av klinikktøy

 

Klinikkøktene

Her har de klinikkøkter to ganger i uken. Båsene er romslige og utstyr ligger lett tilgjengelig, noe som vi liker godt. Første klinikk- økt bestod av opplæring i hygienerutiner og sikkerhet. Her bruker de Opus som elektronisk journalsystem, og vi har fått føre journalen på norsk. Lærerne har vært behjelpelige med å føre enkelte ord på svensk slik at det har blitt forståelig for dem. Vi synes vi har fått nok pasienter og har derfor hatt noe å gjøre hele tiden. Det er litt synd å treffe på så mange hyggelige pasienter, men likevel ikke ha muligheten til å behandle dem videre.

 

 

Voksenklinikken (VUX)

Alle studenter har ansvar for et visst antall pasieneter. Vi fikk utdelt en liste over pasienter som trengte behandling, og som måtte ringes til. Vi fylte opp timeboken vår med en gang.

 

 

 

 

Barneklinikken (PED)

Barneklinikken består av åtte behandlingsbåser. Klassen blir delt inn i mindre grupper og blir del av en rotasjonsordning. På barneklinikken starter de med en rask gjennomgang av pasientens journal før instruktøren deler ut pasienter til hver student.  På slutten av økten har de en oppsummering . Det  har ikke vært satt opp barnepasient til oss, men vi har likevel fått sett på en barne- pasient som var "til overs". 

 

 

 

 

 

 

 

 

Av Kashin og Mirjam
Publisert 17. feb. 2017 19:54 - Sist endret 6. feb. 2020 11:37

Flott visualisering av rutinen med klinikktøy! (nye tips).

Det høres ut som en inspirerende klinikkhverdag med godt utbytte og god oppfølging. Dere er veldig flinke til å ta bilder. Så fine og sterke farger på stolene på barneklinikken.

Kjersti Elisabeth Carlsen - 18. feb. 2017 14:05

Takk for fine innlegg fra Stockholm - og med flott bilder.

Alix Young Vik - 20. feb. 2017 11:58
Legg til kommentar

Logg inn for å kommentere

Ikke UiO- eller Feide-bruker?
Opprett en WebID-bruker for å kommentere