Prosjektets navn: Etablere felles rutiner for bruk av OPUS.
Oppdragsgiver: Instituttleder Carl Hjortsjø
Prosjektets mål: Instituttet er i implementeringsfasen av nytt elektronisk pasientjournalsystem – OPUS. For å sikre felles rutiner, opprettes det fire arbeidsgrupper på tvers av institutt og fagtilhørighet. Disse arbeidsgruppene skal etter innspill fra organisasjonen identifisere og lage rutiner innen områdene: Brukerkontroll, økonomi, takster og tekster og klinikken.
Mandat – arbeidsgruppe 3. Takster og tekster
Kartlegge problemområder og områder der det mangler struktur innen temaområde.
Diagnoser
Journaltekst
Prislister
Dokument håndtering
Filhåndtering
Arbeidsgruppens medlemmer:
Anne Rønneberg – gruppeleder
Arne Jacobsen
Odd Carsten Koldsland
Joachim Scott Erenius
Hanna Klarholm Nilsen
Janicke Liaaen Jensen
Tord Hamran
Margareth K. Ottersen
Bjørn Einar Dahl
Arbeidet skal være ferdig innen: 01.11.23
Leder for gruppen har ansvaret for å igangsette arbeidet og gruppens arbeidsform.
Leder for arbeidsgruppen kan tilføres/ endre punkter til mandatet, der de ser det er nødvendig.
Oppdragsgiver i samarbeid med prosjektleder for implementering av OPUS, beslutter videre prosess avhengig av arbeidsgruppenes innspill.