Publisert 27. mars 2020 14:06

Forskningsrådet øremerket nylig 30 millioner kroner for å finne kunnskap som potensielt kan løse denne pandemien. Det er trist å se at dette utgjør beskjedne 0,1 promille av samfunnstiltakene på 280 milliarder som iverksettes for å redusere skadevirkningene

Publisert 17. feb. 2020 10:38

Forskere fra UiO, University of Illinois at Chicago, Forsyth Institute og J. Craig Venter Institute reiste til Piracicaba Dental School på University of Campinas i Brasil. Målet med reisen var å samle studenter og forskere fra forskjellige institusjoner for å diskutere og presentere deres siste funn innenfor antimikrobiell resistens feltet (AMR).

Publisert 14. okt. 2019 13:10

Institutt for oral biologi og Folkehelseinstiuttet var vertskap da  Born in the twillight prosjektet fikk besøk fra India i fjor.

Publisert 20. feb. 2019 16:27

En litt uvanlig studieperiode nærmer seg slutten for tannlegestudent Leonardo Pagotto. Siden starten av året har 22-åringen fra Brasil vært på utveksling i laben på Gaustad.

Publisert 27. juni 2018 10:30

Rundt 30 forskere fra Brasil, USA og UiO sparket i gang det internasjonale samarbeidsprosjektet «Resispart» i USA i forrige uke. Prosjektet, ledet av Fernanda Petersen ved Institutt for oral biologi, preges allerede av samarbeid, god stemning og forventninger.

Publisert 9. mars 2018 13:14

Universitetets aula var den høytidelige rammen, da Professor Fernanda Petersen mottok prisen fra Olav Thon stiftelsen som er på 10 millioner kroner.