Mirjam Tedy og Kashin M Sadik

Fra v Kashin Mehdi Sadik og Mirjam Tedy

(Foto Håkon Størmer, Uio/ OD)

Vi er to tannpleierstudenter i 4. semester som har valgt å utveksle til Karolinska Institutet i Stockholm. Etter mye teori og mange timer tilbakelagt ved Det odontologiske fakultet, er det høyst på tide å hente inn nye krefter og inspirasjon til å fullføre bachelor. Vi er veldig spent hva byen har å by på, og ser frem til å finne ut hvordan tannpleierstudiet praktiseres. Stockholm her kommer vi.

Publisert 17. feb. 2017 20:09

Etter fire flotte uker i Stockholm er det trist å si farvel. Det har vært en opplevelse vi sent vil glemme. Men med gode minner i hjertet og mobilen overfylt av bilder vender vi tilbake til Norge.

Tips: Besøk gjerne Kungs Hallen (16 resturanter under et og samme tak). Og ikke minst - for fremtidige utvekslingsstudenter: Del deres opplevelser på bloggen!

Publisert 17. feb. 2017 19:54

Karolinska Institutet har flere klinkkavdelinger som for eksempel  voksenklinikk, barneklinikk, radiologi og kjeveortopedi. Vi har fått muligheten til å delta på undervisningen i både voksen- og barneklinikk.

Publisert 16. feb. 2017 15:06

Mandag 23. januar troppet vi spente opp til første skoledag. Vi traff Malin som er konsulent for tannpleierstudiet. Hun var veldig hyggelig og hjelpsom dame som ga oss omvisning av skolen.